söndag 23 juli 2017

Första bröllopsdagen och kärlek som växer



Idag firar vi vår första bröllopsdag, det har vi iofs gjort hela helgen, men idag är den riktiga bröllopsdagen. Folk tycker nog inte att vi är riktigt kloka och ganska larviga. Men vad bryr vi oss om det? Vi gillar att fira, ofta och mycket! Livet är för kort för att inte ta vara på alla tillfällen till glädje.

Vår kärlekssaga är inte alls självklar, tvärtom… det är en total slump att den överhuvudtaget existerar. Glad för det är jag! Martin är bland det bästa som hänt mej, som berikat mitt liv och gjort det komplett. Han och barnen är det viktigaste i mitt liv, utan dem vore livet inte mycket att ha alls.
Så imorse följde jag Rickard Söderbergs råd och frågade Martin om han ville vara gift med mej ett år till. Han svarade ja! Så nu är det vi två i nöd och lust ett år till, oavsett vad som händer – det har vi lovat varandra nu. Om ett år frågar vi igen.

När man får sitt första barn inser man hur mycket man kan älska. När man får sitt andra barn förstår man att kärleken räcker till fler och att den faktiskt växer. I mitt fall räckte den även till Martin som kom in i mitt liv för snart tio år sedan när barnen var 13 resp 15 år gamla. Tänk att komma in i en väl sammansvetsad treenighet och till på köpet få två pubertala tonårsgrabbar… jag fattar fortfarande inte att han stannade… men det gjorde han och fortfarande ger han mej pirr i magen och kärleken blir bara större och starkare vart efter tiden går. 

Det är svårt att förklara vad Martin betyder för mej utan att det ska låta klyschigt. Jag har barn, så han är inte hela min värld eller betyder allt för mej – det gör barnen! Barnen är och kommer alltid att vara viktigast i mitt liv! Men tillsammans med barnen gör han mitt liv komplett och tillsamman med barnen är han det viktigaste i mitt liv. Jag skulle klara mej utan honom, men har ingen lust att prova. Han är mitt livs bonus och guldkanten på mitt liv – det är nog den bästa förklaring jag kan åstadkomma. Han ger mej glädje, trygghet, galenskap, stöd, uppmärksamhet, bekräftelse, värme och lycka. Livet är mycket roligare tillsammans med honom. Jag har aldrig skrattat så mycket tillsammans med en annan människa.

Martin berikar mitt liv och jag tycker att alla borde se varför jag älskar honom så vansinnigt mycket. Däremot har jag svårare att förstå vad han ser i mej och varför han stannar hos mej… det var det där med självkänsla… men jag är glad att han ser nåt och stannar :-)

Fösta året var otroligt händelserikt och roligt, nu kör vi ett år till! Bröllopsdagen var en av de bästa dagarna i mitt liv och ettårsdagen blir nog skoj den med. Just nu är vi på väg hem från Gotland och om en liten stund ska jag avslöja nästa överraskning för honom. Jag gillar överraskningar men har lite svårt att inte avslöja dem i förväg, den här gången har jag lyckats hålla truten. Å sen är det väl bara att börja planera för nästa år, nåt kul kommer det att bli och temat får gärna vara kryssning.

Nu blir det bubbel i dubbel bemärkelse, champagne och jacuzzi!

1 kommentar:

  1. Hjärtligt grattis på årsdagen!
    Det känns som igår att jag firade med er på standbryggan,
    Vad tiden går fort <3

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: